Lielbritānijas luksusa automobiļu ražotājs Aston Martin atklāj savu ierobežotas sērijas “Valiant” modeli, paziņojot, ka sagaida, ka piegādes sāksies gada beigās, raksta Euronews.
Aston Martin ir atklājis savu jauno sporta automobili Valiant, kas izstrādāts sadarbībā ar spāņu autosportistu un divkārtējo pasaules čempionu Fernando Alonso.
Tiek uzskatīts, ka šis automobilis, kuram ir tikai 38 eksemplāri, maksā aptuveni 2 miljonus sterliņu mārciņu (2,37 miljonus eiro) par vienību, neskaitot nodokļus Apvienotajā Karalistē.
Aston Martin ir apstiprinājis, ka visi automobiļi jau ir iepriekšpārdoti un ka to piegāde sāksies šā gada ceturtajā ceturksnī.
Tas notiks pēc automobiļa publiskas prezentācijas jūlijā Gudvudas Ātruma festivālā.
Fernando Alonso, kurš pašlaik Aston Martin komandas sastāvā sacenšas Formula 1, teica, ka viņa pieredze ar iepriekšējo Aston Martin Valour modeli viņu iedvesmojusi radīt “ekstrēmāku, sacīkšu automobiļu iedvesmotu versiju, kas būtu orientēta uz sacīkšu trasi un vienlaikus nodrošinātu aizraujošu braukšanu pa ceļiem”.
Valour, Valiant priekšgājējs, bija ierobežotas sērijas automobilis, kas tika izlaists pagājušajā gadā, atzīmējot Aston Martin 110. gadadienu. Visi 110 automobiļi, kuru aptuvenā vērtība bija vairāk nekā 1,4 miljoni eiro, tika izpārdoti divu nedēļu laikā.
“Es uzskatu, ka esam radījuši šedevru,” piebilda Alonso.
Cenšoties panākt peļņas pieaugumu, Aston Martin koncentrē savu enerģiju uz jaunu automobiļu ražošanu, kas nozīmē, ka tā ir apturējusi veco modeļu ražošanu.
Neskatoties uz to, uzņēmums raksturo Valiant kā transportlīdzekli, kas “atskatās atpakaļ un iet uz priekšu” – tādā nozīmē, ka tas ņem piezīmes no Aston Martin DBS V8.
DBS V8 kļuva par daļu no sacīkšu leģendas, kad tas 70. gados piedalījās Le Mans sacensībās.
Mūsdienu Valiant modelim ir oglekļa šķiedras virsbūve, un to darbina 5,2 litru V12 motors ar divām turbīnām.
Tas ir jaunākais Aston Martin kolekcionējamo speciālo modeļu klāsta pārstāvis, pievienojoties tādiem automobiļiem kā Valkyrie, Vantage un Valhalla.
“Valiant turpina spēcīgo Aston Martin līniju, kas nodrošina patiesu braukšanas intensitāti gan uz ceļa, gan trasē, piedāvājot izcilāko hiperauto,” teica Aston Martin.
Autoražotājs cer, ka jaunie modeļi palīdzēs tam atgūties pēc dažiem negatīviem peļņas datiem.
Šī gada pirmajā ceturksnī koriģētie zaudējumi pirms nodokļu nomaksas bija 110,5 miljoni sterliņu mārciņu (130,9 miljoni eiro), salīdzinot ar 57,3 miljoniem sterliņu mārciņu (67,85 miljoniem eiro) iepriekšējā gadā.
Gada vairumtirdzniecības apjomi Amerikā samazinājās par 35 %, Apvienotajā Karalistē – par 30 %, bet plašākā Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā – par 17 %. Āzijas un Klusā okeāna reģionā apjomi samazinājās par 14 %.